ISO/IEC 20000-1:2018 Information technology - Service management

Part 1: Service management system requirements


The certification according to ISO/IEC 20000-1:2018 Information technology, provides that the certified company meets with the specifies requirements for an organization to establish, implement, maintain and continually improve a service management system (SMS). The requirements specified include the planning, design, transition, delivery and improvement of services to meet the service requirements and deliver value. This certification can be used by:

a) an organization to demonstrate its capability for the planning, design, transition, delivery and improvement of information technology services;

b) an organization to monitor, measure and review its SMS and the services;

c) an organization to improve the planning, design, transition, delivery and improvement of services through effective implementation and operation of an SMS;

d) an organization or other party performing conformity assessments against the requirements specified in this document;

The standard ISO/IEC 20000-1:2018 Information technology, is a Internationally recognized standard.



ISO 20000 - Σύστημα Διαχείρισης Υπηρεσιών Πληροφορικής


To ISO/IEC 20000-1:2018 είναι ένα service management system (SMS) πρότυπο. Καθορίζει τις απαιτήσεις για τις επιχειρήσεις υπηρεσιών πληροφορικής αναφορικά με το να προγραμματίζει, να εγκαθιστά, να εφαρμόζει, να λειτουργεί, να παρακολουθεί, να εξετάζει, να διατηρεί και να βελτιώνει ένα SMS. Οι απαιτήσεις περιλαμβάνουν το σχεδιασμό, τη μετάβαση, την παράδοση και τη βελτίωση των υπηρεσιών, για την εκπλήρωση των συμφωνημένων απαιτήσεων εξυπηρέτησης.

ISO/IEC 20000-1:2018 μπορεί να εφαρμοστεί από μια επιχείρηση ή οργανισμό:

• που αναζητά υπηρεσίες από παρόχους υπηρεσιών και απαιτεί τη διαβεβαίωση ότι θα εκπληρωθούν οι απαιτήσεις της υπηρεσίας.
• που απαιτεί συνεπή προσέγγιση από όλους τους παρόχους υπηρεσιών του, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που ανήκουν σε μια αλυσίδα εφοδιασμού.
• που προτίθεται να αποδείξει την ικανότητά του για σχεδιασμό, μετάβαση, παράδοση και βελτίωση υπηρεσιών που πληρούν τις απαιτήσεις παροχής υπηρεσιών
• για την παρακολούθηση, μέτρηση και επανεξέταση των διαδικασιών και υπηρεσιών διαχείρισης υπηρεσιών.
• για τη βελτίωση του σχεδιασμού, της μετάβασης, της παράδοσης και της βελτίωσης των υπηρεσιών μέσω της αποτελεσματικής εφαρμογής και λειτουργίας του συστήματος SMS.

Ισχύς

Το παρών πρότυπο είναι Διεθνώς αναγνωρισμένο.

Τα οφέλη της πιστοποίησης

Μια επιχείρηση που εφαρμόζει ένα Σύστημα Διαχείρισης, αποδεικνύει ότι εφαρμόζει την κείμενη νομοθεσία και λειτουργεί με βάση συγκεκριμένες διαδικασίες, γεγονός που αποφέρει περισσότερη οργάνωση και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τυχόν αστοχίες και εσφαλμένες πρακτικές. Η εφαρμογή και πιστοποίηση με ένα Σύστημα Διαχείρισης, σταδιακά μειώνει τα λάθη, αυξάνει την ικανοποίηση των πελατών και το αίσθημα εμπιστοσύνης των καταναλωτών, την φήμη της επιχείρησης, οπότε και την αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας της.

Επιπλέον, βελτιώνει τη δημόσιας εικόνας και της φήμης της, αναπτύσσει την εταιρικής κουλτούρας, δημιουργεί ευκαιρίες διείσδυσης σε απαιτητικές διεθνείς αγορές, μέσω της διασφάλισης των προαπαιτούμενων σε θέματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και τέλος χρήζει κοινωνικής αποδοχής.

Διαδικασία Πιστοποίησης

Η επιχείρηση που ενδιαφέρεται να αποκτήσει πιστοποίηση, αρχικά αποστέλλει την αίτηση πιστοποίησης στον φορέα. Μετά την υπογραφή της σύμβασης ορίζεται από τον Φορέα Πιστοποίησης η κατάλληλη ομάδα επιθεώρησης και προγραμματίζεται η επιθεώρηση κατόπιν συνεννόησης μεταξύ του Φορέα και της Επιχείρησης.

Στην Αρχική Επιθεώρηση Πιστοποίησης, η οποία πραγματοποιείται σε δύο διαφορετικά στάδια, ελέγχονται στις εγκαταστάσεις της επιχείρησής σας, όλα τα νομιμοποιητικά έγραφα, η δομή του συστήματος που έχετε αναπτύξει καθώς και δειγματοληπτικά η εφαρμογή και τεκμηρίωση του. Μετά το πέρας της αρχικής επιθεώρησης (και των δυο σταδίων) και εφόσον δεν βρεθούν αποκλίσεις εκδίδεται το πιστοποιητικό συμμόρφωσης.

Η διάρκεια ισχύς του πιστοποιητικού θα είναι τριετής. Εκτός της αρχικής επιθεώρησης, θα πραγματοποιηθούν δύο ετήσιες επιθεωρήσεις επιτήρησης, ώστε να επιβεβαιωθεί εκ νέου, η συμμόρφωση των συστημάτων που εφαρμόζονται και έχουν ήδη πιστοποιηθεί, με βάση τα ισχύοντα πρότυπα και τον κανονισμό πιστοποίησης του φορέα.