ISO 26000 Social responsibility
For businesses and organizations committed to operating in a socially responsible way, there's ISO 26000
A company can implement a Corporate Social Responsibility System, using the guidelines set by the ISO 26000 standard (also known as Corporate Social Responsibility or CSR - Corporate Social Responsibility or CSR).
This means that the organization or company acts in an ethical and transparent manner, which contributes to the health and well-being of society.
The ISO 26000 standard includes the 7 fundamental principles that governing Corporate Social Responsibility such as:
- Transparency,
- Accountability,
- Ethical Behavior,
- Compliance with Legislation,
- Respect for Human Rights,
- Respect for international rules of conduct,
- Respect for the interests of stakeholders.
Το whom it is addressed
This system is aimed at small and large companies, or private and public organizations, operating in the secondary sector, but also in service businesses and can be applied to the whole range of their activities.
International Standard
This standard is Internationally recognized.
The benefits of certification
A company that implements a Management System, demonstrates that it applies the legislation and operates, according to specific procedures, which makes it more organized and able to deal with any failures and incorrect practices. The implementation and certification with a Management System, gradually reduces errors, increases customer satisfaction and consumer confidence, the reputation of the company, thus increasing its sales and profitability.
In addition, it improves its public image and reputation, develops its corporate culture, creates opportunities to penetrate demanding international markets, by ensuring the prerequisites for corporate social responsibility, and finally needs social acceptance.
Certification process
The company interested in obtaining declaration of implementation, initially sends the application to the certification body. After the signing of the contract, the Certification Body appoints the appropriate Audit team and schedules the audit, after communication between the Body and the Company.
On the Initial Audit, which is carried out in two different stages, all the legal documents, the structure of the system you have developed and a sample of its implementation and documentation are checked at your company's premises. At the end of the initial audit (both stages) and if no discrepancies/ non conformities are found, a certificate of compliance is issued.
The validity of the declaration will be three years. In addition to the initial audits, two annual surveillance audits will be carried out to re-verify the compliance of the systems, based on the applicable standards and the certification body's certification regulation.
The declaration of application of the system that is given, is not accredited.
ISO 26000 Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
Μια επιχείρηση μπορεί να εφαρμόσει ένα Σύστημα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, χρησιμοποιώντας τις κατευθυντήριες οδηγίες που θέτει το πρότυπο ISO 26000 (γνωστό και ως Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ή ΕΚΕ - Corporate Social Responsibility ή CSR).
Αυτό σημαίνει ότι ο οργανισμός ή η επιχείρηση ενεργεί, με ηθικό και διαφανή τρόπο, ο οποίος συμβάλλει στην υγεία και την ευημερία της κοινωνίας
Το πρότυπο ISO 26000 περιλαμβάνει τις 7 θεμελιώδες αρχές που διέπουν την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη όπως:
- Διαφάνεια,
- Λογοδοσία,
- Ηθική Συμπεριφορά,
- Τήρηση Νομοθεσίας,
- Σεβασμός Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων,
- Σεβασμός στους διεθνείς κανόνες συμπεριφοράς,
- Σεβασμός στα συμφέροντα των ενδιαφερόμενων μερών.
Σε ποιους απευθύνεται
Το συγκεκριμένο σύστημα απευθύνεται σε όλες μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις ή ιδιωτικούς και δημόσιους οργανισμούς, που δραστηριοποιούνται στον δευτερογενή τομέα και στις υπηρεσίες και μπορεί αν εφαρμοστεί σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων τους.
Ισχύς
Είναι ένα Διεθνώς αναγνωρισμένο πρότυπο.
Τα οφέλη της εφαρμογής
Μια επιχείρηση που εφαρμόζει ένα Σύστημα Διαχείρισης, αποδεικνύει ότι εφαρμόζει την κείμενη νομοθεσία και λειτουργεί με βάση συγκεκριμένες διαδικασίες, γεγονός που αποφέρει περισσότερη οργάνωση και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τυχόν αστοχίες και εσφαλμένες πρακτικές. Η εφαρμογή ενός Συστήματος Διαχείρισης, σταδιακά μειώνει τα λάθη, αυξάνει την ικανοποίηση των πελατών και το αίσθημα εμπιστοσύνης των καταναλωτών, την φήμη της επιχείρησης, οπότε και την αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας της.
Επιπλέον, βελτιώνει τη δημόσιας εικόνας και της φήμης της, αναπτύσσει την εταιρικής κουλτούρας, δημιουργεί ευκαιρίες διείσδυσης σε απαιτητικές διεθνείς αγορές, μέσω της διασφάλισης των προαπαιτούμενων σε θέματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και τέλος χρήζει κοινωνικής αποδοχής.
Διαδικασία εφαρμογής
Η επιχείρηση, που ενδιαφέρεται να αποκτήσει δήλωση εφαρμογής, αρχικά αποστέλλει την αίτηση στον φορέα πιστοποίησης. Μετά την υπογραφή της σύμβασης, ορίζεται από τον Φορέα Πιστοποίησης, η κατάλληλη ομάδα επιθεώρησης και προγραμματίζεται η επιθεώρηση κατόπιν συνεννόησης μεταξύ του Φορέα και της Επιχείρησης.
Στην Αρχική Επιθεώρηση, η οποία πραγματοποιείται σε δύο διαφορετικά στάδια, ελέγχονται στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης, όλα τα νομιμοποιητικά έγραφα, η δομή του συστήματος που έχετε αναπτύξει καθώς και δειγματοληπτικά η εφαρμογή και τεκμηρίωσή του. Μετά το πέρας της αρχικής επιθεώρησης (και των δυο σταδίων) και εφόσον δεν βρεθούν αποκλίσεις εκδίδεται η δήλωση συμμόρφωσης.
Η διάρκεια ισχύς της βεβαίωσης θα είναι τριετής. Εκτός της αρχικής επιθεώρησης, θα πραγματοποιηθούν δύο ετήσιες επιθεωρήσεις επιτήρησης, ώστε να επιβεβαιωθεί εκ νέου, η συμμόρφωση των συστημάτων, που εφαρμόζονται και έχουν ήδη πιστοποιηθεί, με βάση τα ισχύοντα πρότυπα και τον κανονισμό πιστοποίησης του φορέα.
Η βεβαίωση εφαρμογής του συστήματος που δίνεται είναι μη διαπιστευμένη.